poniedziałek, 17 marca 2014

Cynamonowe ślimaczki drożdżowe

Uwielbiam cynamon. Słodkie cynamonowe ślimaczki kojarzą mi się z mojej wycieczki do Laponii. Gdzie podawano nam mocno cynamonowe ciastka czy drożdżówki z ciepłym sokiem jagodowym.
Karton soku jagodowego mam więc idealnie nada się do ślimaczków, pysznie też będą smakowały ze szklanką kakao, ciepłym mlekiem czy po prostu kawą.
Banalnie proste w wykonaniu,dość szybkie, tanie i pyszne :) polecam spróbować

Potrzebujemy:

na ciasto:
-pół szklanki mleka
-1/4 kostki masła (rozupuszczonego , wystudzonego)
-jajo
-2 szklanki mąki
-3 łyżki cukru
-3dkg świeżych drożdży

Nadzienie:
-cynamon-ilość wg uznania, u mnie dużo - na oko
-cukier - jw
-1/4 kostki masła (rozpuszczonego)
-jajko roztrzepane do posmarowania


Z 2 łyżek mąki, 2 łyżeczek cukru, drożdży i 1/4 szklanki letniego mleka zrobić rozczyn i odstawić do podwojenia objętości.
Mąkę przesiać, dodać cukier, jajo, pozostałą część mleka oraz wyrośnięty rozczyn. Dobrze wyrobić, ja robię to w moim nowym przyjacielu :)


Dodać rozpuszczone 1/4 kostki masła.Wyrobić tak żeby ciasto nie kleiło się do rąk.
Ciasto podzielić na dwie części. 
Każdą z części:
-rozwałkować i na rozwałkowane ciasto wylać połowe rozpuszczonego masła

 masło posypać obficie cukrem i cynamonem


następnie zwinąć w rulon, i pokroić na plasterki.


Plastry położyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia,
od góry posmarować jajkiem wymieszanym z cynamonem i cukrem.

 
Włożyć do piekarnika rozgrzanego na 180* i piec ok 15min - do suchego patyczka.

Gotowe :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz