piątek, 14 grudnia 2012

Idą , idą święta ..

W tym roku postanowiłam wprowadzić świąteczne pierniczki.
Długo szukałam w internecie na innych blogach przepisu aż w końcu natrafiłam u Margarytki na taki , który przypadł mi do gustu :) odrobinkę zmodyfikowałam i mam !
Właśnie siedzą w puszkach:P

Potrzebujemy:

-200g miodu - ok 6 łyżek
-1 łyżeczka sody
-całe opakowanie przyprawy do piernika - u mnie prymat
-125g masła
-1/2 kg mąki pszennej
-200g  cukru pudru
-łyżeczka cynamonu
-łyżeczka kakao
-szczypta soli

Przygotowanie:

Miód,przyprawę do piernika,kakao,cynamon i masło pogrzać do rozpuszczenia się masła - nie gotować,odstawić z gazu i ostudzić.



Mąkę wymieszać w misce z solą i sodą.



 Dodać przestudzony miód z masłem. Dorzucić cukier puder ciasto zagnieść i odłożyć do lodówki na ok 2h.
Po dwóch godzinach ciasto rozdzielić na 4 części ,


każdą z nich rozwałkować na grubość ok 0.5 cm i wycinać pierniczki.



Wyłożyć na blachę - wyłożoną papierem do pieczenia - do ciepłego piekarnika na 10-15min w 170* .



Po wyjęciu z piekarnika pierniczki są miękkie - trzeba poczekać aż ostygną zanim zdejmiemy je z blachy.


Przechowywać w puszkach :)


Z podanego przepisu wyszły mi 3 blaszki :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz